Proces Verbal

Încheiat astăzi, 18 noiembrie 2024, cu ocazia analizei contestațiilor depuse după prima etapă de acordare a burselor.

Au fost depuse 5 contestații, dintre care 3 pentru bursele sociale și 2 pentru bursele de performanță. În urma analizei comisia a adoptat următoarele soluții:

  1. Contestația cu nr. 795/13.11.2024, a fost respinsă. Așa cum este specificat în precizările Comisiei Centrale de Burse a Universității din București, publicate pe site-ul Facultății, la secțiune burse 2024-25, studenții proveniți din familii monoparentale sunt eligibili pentru bursă socială în condițiile în care nu depășesc pragul minim de venit pe membru de familie.
  2. Contestația cu nr. 790/12.11.2024, a fost respinsă. Comisia de contestații a refăcut calculele pentru stabilirea alocării proporționale a burselor de performanță pe ani și programe de studii și a constatat că sunt corecte și întemeiate, și că respectă principiul proporționalității. Astfel, pentru Masteratul de Etică Aplicată, Anul I, revin 2 burse de performanță, pentru anul 2024-2025.
  3. Contestația cu nr. 792/12.11.2024 a fost respinsă. Comisia de contestații a refăcut calculele pentru stabilirea alocării proporționale a burselor de performanță pe ani și programe de studii și a constatat că sunt corecte și întemeiate, și că respectă principiul proporționalității. Astfel, pentru Masteratul PPE, Anul II, revin 2 burse de performanță, pentru anul 2024-2025.
  4. Contestația cu nr. 788/12.11.2024 a fost admisă. Comisia a constatat că, deși dosarul depus inițial a fost incomplet, elementele lipsă ar fi constituit mai curând temeiuri suplimentare pentru acordarea bursei sociale.
  5. Contestația cu nr. 789/12.11.2024 a fost admisă. Comisia a constatat că, deși dosarul depus inițial a fost incomplet, elementele lipsă ar fi constituit mai curând temeiuri suplimentare pentru acordarea bursei sociale.

 Comisia de contestații:

  •  Președinte: Prodecan Emanuel Socaciu

 Membrii comisiei:

  • Ulcă Dragoș-Nicolae: Student Reprezentant în Consiliul Facultății
  • Iuliana Iliescu: Reprezentat al Secretariatului Facultății

 

Conform Calendarului burselor studențești, depunerea eventualelor contestații se poate face în perioada 11-13 noiembrie 2024, la secretariatul facultății. În perioada 14-18 noiembrie 2024, Comisia de contestații va analiza contestațiile depuse la secretariat și va afișa, până cel târziu la data 18 noiembrie 2024, rezultatele acestei analize.

Studenții beneficiari ai burselor de performanță trebuie să depună la secretariat, în perioada 19-21 noiembrie 2024 (în programul de lucru cu publicul: luni-joi 12.00-14.00; vineri 10.00-12.00), următoarele documente:

Nedepunerea până pe 21 noiembrie 2024 a documentelor menționate mai sus duce la neacordarea bursei.

Studenții care au urmat un alt program de studii universitare (licență sau master) la o instituție de învățământ superior de stat sau urmează concomitent două programe de studii universitare (licență sau master) și se regăsesc în listele cu studenții bursieri (conform Proces-Verbal burse 2024-2025: etapa 1), trebuie să depună la secretariat, în perioada 19-21 noiembrie 2024, o adeverință de la facultatea la care au urmat programul de studii, care să ateste dacă au beneficiat sau nu de bursă, pe fiecare an de studii, sau dacă sunt sau nu sunt bursieri în anul universitar 2024-2025. Nedepunerea adeverinței până pe 21 noiembrie 2024 duce la neacordarea bursei.

Etapa Perioada
Depunerea cererilor de acordare și a ducumentelor doveditoare in cazul burselor sociale* 10.10- 31.10.2024
Analizarea de catre Comisia de acordare a burselor a dosarelor sociale depuse de catre studenti

01.11 – 08.11.2024

 

Afisarea listelor cu studentii beneficiari de bursa (performanta: sociala) 08.11.2024
Depunerea contestațiilor 11,12,13.11.2024
Analiza și afișarea rezultatelor contestafiilor depuse 14,15, 18.11.2024
Depunerea declaratiilor de acceptare a bursei in cazul burselor de oreformanta 19,20,21.11.2024
Afisarea listelor finale cu studentii beneficiari de bursa 22.11.2024
Transmiterea listelor finale cu bursieri catre Comisia Centrala de acordare a burselor 22,25.11.2024

Metodologie privind acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenții-doctoranzi din Universitatea din București

*În conformitate cu prevederile ordinului OM 6463/02 octombrie 2023, pentru calculul venitului minim se vor lua în considerare ultimele 12 luni înainte de începerea anului universitar curent și nu perioada de 3 luni prevăzută la art. 12 pct. 4 din Metodologie

Universitatea din Bucuresti
Directia Resurse Umane
calcul salariu minim brut (functia de baza – studii S,M)  01.07.2024
VENIRT BRUT 3,700
SUMA DEDUSA 300
BAZA CALCUL CONTRIBUTII 3,400
SANATATE 10% 340
PENSIE  25% 850
VENIT NET 2,510
DEDUCERI PERSONALE 740
SUMA DEDUSA 300
VENIT IMPOZABIL 1,470
IMPOZIT 10% 147
REST DE PLATA 2,363

I. Preambul

Conform art. 16 din Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenți, Facultatea de Filosofie adoptă următoarele criterii pentru retragerea burselor sociale și de performanță după primul semestru al anului universitar.

II. Criterii pentru retragerea burselor

1) Studii de Licență:

  1. Bursa de performanță se retrage dacă studentul/studenta nu acumulează minim 15 credite ECTS
  2. Bursa socială se retrage dacă studentul/studenta nu acumulează minim 5 credite ECTS

2) Studii de Masterat:

  1. Bursa de performanță se retrage dacă studentul/studenta nu acumulează minim 15 credite ECTS
  2. Bursa socială se retrage dacă studentul/studenta nu acumulează minim 7 credite ECTS

3) Dispoziții finale

Numărul minim de credite acumulate este luat în calcul după sesiunea de restanțe din februarie, aferentă semestrului I. Conform art. 16 din Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenți, sumele rămase disponibile după retragerea burselor vor fi redistribuite de către Comisia de Acordare a Burselor de la nivelul Facultății de Filosofie, cu respectarea criteriilor de departajare și alocare pe ani și programe de studiu stabilite la începutul anului universitar.

Aprobat în ședința Consiliului Facultății de Filosofie din data de 25.09.2024.

Studenții orfani de unul sau ambii părinți vor depune următoarele documente:

1) Cerere de acordare a bursei sociale;

2) Copie a cărții de identitate;

3) Copie/Copii a/ale certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;

4) Copie a cărții de identitate a părintelui/tutorelui legal în întreținerea căruia se află studentul – dacă este cazul;

5) Copii ale certificatelor de naștere și/sau ale cărților de identitate ale celorlalți membri ai familiei, aflați în întreținere – dacă este cazul;

6) Adeverințe privind statutul de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ – dacă este cazul;

7) Acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;

8) Acordul olograf privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei al fiecărui membru al familiei cu vârsta minimă de 16 ani pentru care s-au declarat venituri – dacă este cazul;

9) Raportul de anchetă socială, din care să reiasă situația exactă a familiei studentului – în cazul în care veniturile declarate sunt egale cu zero sau cel puțin un membru al familiei studentului lucrează sau domiciliază în străinătate.

Studenții care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente:

1) Cerere de acordare a bursei sociale;

2) Copie a cărții de identitate;

3) Declarație pe proprie răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit – dacă este cazul;

4) Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei – dacă este cazul;

5) Copie hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut – dacă este cazul;

6) Copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei – dacă este cazul;

7) Copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui – dacă este cazul;

8) Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela – dacă este cazul;

9) Copie a cărții de identitate a părintelui în întreținerea căruia se află studentul;

10) Copii ale certificatelor de naștere și/sau ale cărților de identitate ale celorlalți membri ai familiei, aflați în întreținerea părintelui – dacă este cazul;

11) Adeverințe privind statutul de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ – dacă este cazul;

12) Acordul olograf privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei al fiecărui membru al familiei cu vârsta minimă de 16 ani pentru care s-au declarat venituri;

13) Raportul de anchetă socială, din care să reiasă situația exactă a familiei studentului – în cazul în care veniturile declarate sunt egale cu zero sau cel puțin un membru al familiei studentului lucrează sau domiciliază în străinătate.

Studenții proveniți din casele de copii (centrele de plasament) sau plasament familial vor depune următoarele documente:

1) Cerere de acordare a bursei sociale;

2) Copie a cărții de identitate;

3) Adeverință din care să rezulte că solicitantul provine dintr-un centru de plasament – dacă este cazul;

4) Copie a hotărârii judecătorești din care rezultă că solicitantul se află în plasament familial– dacă este cazul;

5) Acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei.