ÎNSCRIEREA ÎN ANUL UNIVERSITAR 2025 – 2026

Program înscrieri: 

Licență și Master: 01-30 octombrie 2025, de luni până joi, între orele 12.00 – 15.00

Doctorat: 13-23 octombrie 2025, de luni până joi, între orele 12.00 – 15.00

Carnetele și legitimațiile de student se vor viza la depunerea documentelor de înscriere anuală.
Înscrierea este obligatorie pentru toți studenții și se face numai personal.

Reclasificarea studenților pentru anul universitar 2025-2026

Conform art. 46 din “Regulamentului privind activitatea profesională a studenților”, la începutul fiecărui an universitar, se procedează la reclasificarea studenților, după cum urmează:

– se identifică cifra de școlarizare pentru locurile finanțate de la buget, alocată la admiterea în ciclul de licență/master;

– se stabilește numărul de locuri pentru cazurile sociale (nu mai mult de 15% din totalul locurilor finanțate de la buget/an de studii);

 se identifică apoi cazurile sociale (conform Regulamentului de acordare a burselor);

– se depun dosarele conținând documente justificative pentru obținerea unui loc bugetat (caz social) până la data de 6 octombrie 2023, la Secretariatul facultății;

– se realizează clasificarea studenților din categoria cazurilor sociale, pentru fiecare an de studii în parte, pe programe de studii, în ordinea descrescătoare a punctelor obținute în anul de studii anterior;

– punctele se obțin prin însumarea produsului rezultat din numărul de credite şi nota acordată, la fiecare disciplină din planul de învățământ (nu se vor lua în calcul disciplinele facultative), astfel încât pentru 60 de credite să se obțină între 300 și 600 de puncte; prin excepție, în cazul în care nu se completează locurile de la buget, pot ocupa locuri subvenționate și studenții care obțin sub 300 de puncte;

– se realizează clasificarea celorlalți studenți în ordinea descrescătoare a punctelor obținute în anul de studii anterior conform regulii de mai sus;

– în urma reclasificării, pentru ocuparea unui loc bugetat studentul are obligația depunerii diplomei/diplomelor de studii anterioare, în original, până la data de 6 octombrie 2023. În caz contrar, acesta va fi reclasificat pe locuri cu taxă pentru nedepunerea diplomelor în original.

– studenții care au mai beneficiat în trecut de ani de studii finanțați de la buget si care mai au dreptul la buget vor aducepână la data de 6 octombrie 2025, diploma/diplomele de studii, în original, însoțită de o adeverință de la facultatea urmată anterior, din care să rezulte explicit numărul de ani de studii urmați, deja, cu finanțare de la buget;

– se întocmesc deciziile decanului privind reclasificarea tuturor studenților pe ani de studii, programe de studii și forme de finanțare (grant de studii / taxă).

Se încadrează în categoria „caz social”:

  1. studenții ale căror venituri pe membru de familie nu depășesc venitul minim net pe economie (1898 lei) sau care nu realizează venit;
  2. studenții care sunt bolnavi TBC care se află în evidența unităților medicale, celor care suferă de diabet, boli maligne, sindromuri de malabsorbţie grave, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatii congenitale, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice (hemofilie, talasemie, etc), surditate, fibroză chistică, cei infestați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu handicap locomotor, spondilită anchilozantă sau reumatism articular și cu orice alte boli cronice pe care Senatul UB le poate lua în considerare;
  3. studenții cu dizabilități (care dețin certificat de încadrare în grad de handicap);
  4. studenții orfani de ambii părinți sau cei proveniți din casele de copii al căror venit nu depășește venitul minim net pe economie ( 1898 lei) și care au până în 35 de ani.

    Studenții ale căror venituri pe membru de familie nu depășesc venitul minim net pe economie ( 1898  lei/lună/membru de familie) sau care nu realizează venit, în dovedirea situației lor speciale, trebuie să depună următoarele acte:

    • salarii nete totale – adeverințe salariale pe ultimele 3 luni (iunie, iulie, august) de la locul de muncă al părinților sau al oricărui membru din familie – dacă sunt salariați;
    • pensii – taloane de pensie pe ultimele 3 luni (iunie, iulie, august) – indiferent de tipul de pensie;
    • alocații de stat pentru copii (fraţi/surori) – adeverinţe de la şcoală/liceu/facultate;
    • copii ale certificatelor de naştere ale fraţilor/surorilor cu vârstă de până la 14 ani;
    • copii ale C.I. pentru toți membrii familiei cu vârsta de peste 14 ani;
    • copia hotărârii de divorţ/certificatului de divorţ (dacă este cazul);
    • alte ajutoare de stat – adeverinţe/taloane de şomaj pe ultimele 3 luni (iunie, iulie, august) – dacă este cazul;
    • certificat fiscal eliberat de Administrația financiară din care să rezulte dacă se realizează sau nu venituri din închiriere de spații proprii sau din activități comerciale (pentru toți membrii familiei care au peste 18 ani);
    • certificat eliberat de Primăria competentă din care să rezulte dacă se realizează sau nu venituri din agricultură (pentru toți membrii familiei care au peste 18 ani);
    • alte venituri – dacă este cazul;
    • declarație notarială de la toți membrii familiei care nu realizează venit;
    • certificat de deces – dacă este cazul;
    • adeverințe de plasament familial – dacă e cazul.

    Studenții care suferă de una dintre afecțiunile enumerate anterior vor anexa:

    • documente medicale eliberate de medic specialist din care să reiasă că suferă de una din afecțiunile enumerate mai sus, avizate obligatoriu de Dispensarul Medical Studențesc.

    Studenții cu dizabilități, la dosarul de reclasificare socială, trebuie să depună certificatul de încadrare în grad de handicap.

    Pentru studenții cu vârsta între 26 și 35 de ani, venitul lunar mediu net al acestora se va calcula ținând cont doar de veniturile personale și de ale persoanelor pe care le are în grijă, precum copii, soț/soție/frați etc., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    Anul I – LICENȚĂ

    BUGET

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat în original (dacă nu există în dosarul studentului)
    • 3 fotografii (format ¾) (dacă nu există în dosarul studentului)

    TAXĂ

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat, în copie certificată după original (dacă nu există în dosarul studentului)
    • 3 fotografii (format ¾) (dacă nu există în dosarul studentului).
    • Dovada achitării taxei de studii

    Taxa de școlarizare la studiile de licență este de 5000 lei/an pentru anul I.

    Se achită integral până la data de 30 octombrie 2025 sau în două tranșe semestriale: 50% până la data de 30 octombrie 2025 și 50% până la data de 22 martie 2026.

    Taxa se poate achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_licenta.php sau în contul Facultății de Filosofie: RO11RNCB0076010452620304

     

    Anul II, III – LICENȚĂ

    BUGET

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat în original pentru studenții care ocupă loc la Buget în urma reclasificării (dacă nu există în dosarul studentului)
    • Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală.

    TAXĂ

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat în copie certificată după original (dacă nu există în dosarul studentului)
    • Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală
    • Dovada achitării taxei de studii

    Taxa de școlarizare la studiile de licență este în valoare de:

    – 5000 lei/an pentru anul II de studii

    – 4500 lei/an pentru anul III de studii.

    Se achită integral până la data de 30 octombrie 2025 sau în două tranșe semestriale: 50% până la data de 30 octombrie 2025 și 50% până la data de 22 martie 2026.

    Taxa se poate achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_licenta.php sau în contul Facultății de Filosofie: RO11RNCB0076010452620304

    Anul I – MASTER

    BUGET

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență/adeverință în original (doar dacă nu există în dosarul studentului)
    • 3 fotografii (format ¾) (doar dacă nu există în dosarul studentului)

    TAXĂ

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență/adeverință, în original sau copie legalizată/certificată după original (dacă nu există în dosarul studentului)
    • 3 fotografii (format ¾) (dacă nu există în dosarul studentului)
    • Dovada achitării taxei de studii

    Taxele de școlarizare la studiile de masterat diferă în funcție de programul de masterat (a se vedea rubrica Taxe de pe site-ul facultății). Taxa se achită integral, până la data de 30 octombrie 2025, sau în două tranșe semestriale:

    • 50% până la data de 30 octombrie 2025
    • 50% până la data de 22 martie 2026.

    Taxele se pot achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_master.php sau într-unul dintre următoarele conturi ale Facultății de Filosofie:

    • RO11RNCB0076010452620304 – pentru masterate din domeniul Filosofie
    • RO27RNCB0076010452620307 – pentru masteratele de la Catedra UNESCO

     

    Anul II – MASTER

    BUGET

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență/adeverință în original, pentru studenții care ocupă loc la Buget în urma reclasificării (dacă nu există în dosarul studentului)
    • Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală

    TAXĂ

    • Fișa de înscriere anuală
    • Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență /adeverință în original sau copie legalizată/certificată după original (dacă nu există în dosarul studentului)
    • Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală
    • Dovada achitării taxei de studii

    Taxele de școlarizare la studiile de masterat diferă în funcție de programul de masterat (a se vedea rubrica Taxe de pe site-ul facultății). Taxa se achită integral, până la data de 30 octombrie 2025, sau în două tranșe semestriale:

    • 50% până la data de 30 octombrie 2025
    • 50% până la data de 22 martie 2026.

    Taxele se pot achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_master.php sau într-unul dintre următoarele conturi ale Facultății de Filosofie:

    • RO11RNCB0076010452620304 – pentru masterate din domeniul Filosofie
    • RO27RNCB0076010452620307 – pentru masteratele de la Catedra UNESCO

    ANUL I: DOCTORAT

    Documentele de înscriere se vor depune la Secretariatul Școlii Doctorale de Filosofie, în timpul programului dedicat înscrierilor anuale: 13 – 23 octombrie 2025, luni – joi, între orele 12.00 – 15.00

    • Fișa de înscriere anuală
    • Contractul de studii în 2 exemplare (IF-buget cu bursă, IFR-buget fără bursă, Taxă)
    • Planul de pregătire individuală (tipizat care conține titlul tezei, limba de redactare, cursurile recomandate de conducător din Planul de învățământ 2025-2029 și componența Comisiei de îndrumare și integritate academică – CIIA).
    • studenții doctoranzi înmatriculați pe locuri la buget cu bursă (IF) vor depune o cerere prin care solicită plata bursei într-un cont personal, un extras de cont bancar (doar fragmentul cu IBAN). Studenții bursieri vor transmite raportul lunar de activitate la adresa: mariasilvia89@yahoo.com, în intervalul 20-25 al fiecărei luni calendaristice;
    • studenții doctoranzi înmatriculați pe locuri cu taxă vor transmite o copie a dovezii de plată a taxei de studiu la adresa viviana.ciachir@filosofie.unibuc.ro. Taxa de studii pentru anul I (an universitar 2025-2026) este de 12000 lei/an.

    Taxa poate fi achitată la casieria Universității din București sau în contul BCR RO11RNCB0076010452620304, integral, până la momentul înscrierii anuale, sau semestrial (50% până la 30.10.2025 și 50% până la 22.03.2026).

    • 2 poze tip ¾ în vederea emiterii carnetului de student-doctorand și a legitimației de transport (legitimațiile se eliberează / vizează doar studenților-doctoranzi cu vârsta de până la 30 ani, înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență – IF).

     

    ANUL II, III și IV: DOCTORAT 

    Documentele de înscriere se vor depune la Secretariatul Școlii Doctorale de Filosofie, în timpul programului dedicat înscrierilor anuale: 13 – 23 octombrie 2025,

    luni – joi, între orele 12.00-15.00

     

    • Fișa de înscriere anuală
    • se vizează carnetul de student-doctorand și legitimația de transport (legitimațiile doar pentru studenții-doctoranzi cu vârsta de până la 30 ani, înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență – IF);
    • studenții doctoranzi înmatriculați pe locurile cu taxă vor transmite o copie a dovezii de plată a taxei de studiu la adresa viviana.ciachir@filosofie.unibuc.ro.

    Taxa de studii pentru anul universitar 2025-2026 este în valoare de:

    – 12000 lei/an pentru anul II de studii

    – 8000 lei/an pentru anul III de studii

    – 7800 lei/an pentru anul IV de studii

    Taxa poate fi achitată la casieria Universității din București sau în contul BCR RO11RNCB0076010452620304, integral, până la momentul înscrierii anuale, sau semestrial (50% până la 30.10.2025 și 50% până la 22.03.2026).

    Doctoranzii înmatriculați în 2024 (anul II în a.u. 2025-2026) vor depune Diploma de Master și Suplimentul la diplomă în original (dacă acestea nu se află în dosar);

    Doctoranzii înmatriculați în 2022 (anul IV în a.u. 2025-2026) vor completa 2 exemplare din Actul adițional la contractul de studii universitare de doctorat în vederea extinderii studiilor la anul IV.