Program înscrieri:
1 – 30 octombrie 2024, de luni până joi, între orele 12.00 – 16.00.
Carnetele și legitimațiile de student se vor viza la depunerea documentelor de înscriere anuală.
Înscrierea este obligatorie pentru toți studenții și se face numai personal.
ÎNSCRIEREA ÎN ANUL UNIVERSITAR 2024 – 2025
Program înscrieri:
1 – 30 octombrie 2024, de luni până joi,
între orele 12.00 – 16.00.
Carnetele și legitimațiile de student se vor viza la depunerea documentelor de înscriere anuală.
Înscrierea este obligatorie pentru toți studenții și se face numai personal.
Reclasificarea studenților pentru anul universitar 2023-2024
Conform art. 46 din “Regulamentului privind activitatea profesională a studenților”, la începutul fiecărui an universitar, se procedează la reclasificarea studenților, după cum urmează:
– se identifică cifra de școlarizare pentru locurile finanțate de la buget, alocată la admiterea în ciclul de licență/master;
– se stabilește numărul de locuri pentru cazurile sociale (nu mai mult de 15% din totalul locurilor finanțate de la buget/an de studii);
– se identifică apoi cazurile sociale (conform Regulamentului de acordare a burselor);
– se depun dosarele conținând documente justificative pentru obținerea unui loc bugetat (caz social) până la data de 6 octombrie 2023, la Secretariatul facultății;
– se realizează clasificarea studenților din categoria cazurilor sociale, pentru fiecare an de studii în parte, pe programe de studii, în ordinea descrescătoare a punctelor obținute în anul de studii anterior;
– punctele se obțin prin însumarea produsului rezultat din numărul de credite şi nota acordată, la fiecare disciplină din planul de învățământ (nu se vor lua în calcul disciplinele facultative), astfel încât pentru 60 de credite să se obțină între 300 și 600 de puncte; prin excepție, în cazul în care nu se completează locurile de la buget, pot ocupa locuri subvenționate și studenții care obțin sub 300 de puncte;
– se realizează clasificarea celorlalți studenți în ordinea descrescătoare a punctelor obținute în anul de studii anterior conform regulii de mai sus;
– în urma reclasificării, pentru ocuparea unui loc bugetat studentul are obligația depunerii diplomei/diplomelor de studii anterioare, în original, până la data de 6 octombrie 2023. În caz contrar, acesta va fi reclasificat pe locuri cu taxă pentru nedepunerea diplomelor în original.
– studenții care au mai beneficiat în trecut de ani de studii finanțați de la buget si care mai au dreptul la buget vor aduce, până la data de 6 octombrie 2023, diploma/diplomele de studii, în original, însoțită de o adeverință de la facultatea urmată anterior, din care să rezulte explicit numărul de ani de studii urmați, deja, cu finanțare de la buget;
– se întocmesc deciziile decanului privind reclasificarea tuturor studenților pe ani de studii, programe de studii și forme de finanțare (grant de studii / taxă).
Se încadrează în categoria „caz social”:
- studenții ale căror venituri pe membru de familie nu depășesc venitul minim net pe economie (1898 lei) sau care nu realizează venit;
- studenții care sunt bolnavi TBC care se află în evidența unităților medicale, celor care suferă de diabet, boli maligne, sindromuri de malabsorbţie grave, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatii congenitale, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice (hemofilie, talasemie, etc), surditate, fibroză chistică, cei infestați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu handicap locomotor, spondilită anchilozantă sau reumatism articular și cu orice alte boli cronice pe care Senatul UB le poate lua în considerare;
- studenții cu dizabilități (care dețin certificat de încadrare în grad de handicap);
- studenții orfani de ambii părinți sau cei proveniți din casele de copii al căror venit nu depășește venitul minim net pe economie ( 1898 lei) și care au până în 35 de ani.
Studenții ale căror venituri pe membru de familie nu depășesc venitul minim net pe economie ( 1898 lei/lună/membru de familie) sau care nu realizează venit, în dovedirea situației lor speciale, trebuie să depună următoarele acte:
- salarii nete totale – adeverințe salariale pe ultimele 3 luni (iunie, iulie, august) de la locul de muncă al părinților sau al oricărui membru din familie – dacă sunt salariați;
- pensii – taloane de pensie pe ultimele 3 luni (iunie, iulie, august) – indiferent de tipul de pensie;
- alocații de stat pentru copii (fraţi/surori) – adeverinţe de la şcoală/liceu/facultate;
- copii ale certificatelor de naştere ale fraţilor/surorilor cu vârstă de până la 14 ani;
- copii ale C.I. pentru toți membrii familiei cu vârsta de peste 14 ani;
- copia hotărârii de divorţ/certificatului de divorţ (dacă este cazul);
- alte ajutoare de stat – adeverinţe/taloane de şomaj pe ultimele 3 luni (iunie, iulie, august) – dacă este cazul;
- certificat fiscal eliberat de Administrația financiară din care să rezulte dacă se realizează sau nu venituri din închiriere de spații proprii sau din activități comerciale (pentru toți membrii familiei care au peste 18 ani);
- certificat eliberat de Primăria competentă din care să rezulte dacă se realizează sau nu venituri din agricultură (pentru toți membrii familiei care au peste 18 ani);
- alte venituri – dacă este cazul;
- declarație notarială de la toți membrii familiei care nu realizează venit;
- certificat de deces – dacă este cazul;
- adeverințe de plasament familial – dacă e cazul.
Studenții care suferă de una dintre afecțiunile enumerate anterior vor anexa:
- documente medicale eliberate de medic specialist din care să reiasă că suferă de una din afecțiunile enumerate mai sus, avizate obligatoriu de Dispensarul Medical Studențesc.
Studenții cu dizabilități, la dosarul de reclasificare socială, trebuie să depună certificatul de încadrare în grad de handicap.
Pentru studenții cu vârsta între 26 și 35 de ani, venitul lunar mediu net al acestora se va calcula ținând cont doar de veniturile personale și de ale persoanelor pe care le are în grijă, precum copii, soț/soție/frați etc., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Anul I – LICENȚĂ
BUGET
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat în original (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- 3 fotografii (format ¾) (doar dacă nu există în dosarul studentului)
TAXĂ
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat, în original sau copie legalizată/certificată după original (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- 3 fotografii (format ¾) (doar dacă nu există în dosarul studentului).
- Copie OP/chitanță taxă de școlarizare
Taxa de școlarizare la studiile de licență este de 4800 lei/an pentru anul I.
Se achită integral până la data de 30 octombrie 2024 sau în două tranșe semestriale: 50% până la data de 30 octombrie 2024 și 50% până la data de 24 martie 2025.
Taxa se poate achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_licenta.php sau în contul Facultății de Filosofie: RO11RNCB0076010452620304
Anul II, III – LICENȚĂ
BUGET
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat în original pentru studenții care ocupă loc la Buget în urma reclasificării (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală.
TAXĂ
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat în original sau copie legalizată/certificată (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală
- Copie OP/chitanță taxă de școlarizare
Taxa de școlarizare la studiile de licență este de 4350 lei/an pentru anii II și III.
Se achită integral până la data de 30 octombrie 2024 sau în două tranșe semestriale: 50% până la data de 30 octombrie 2024 și 50% până la data de 24 martie 2025.
Taxa se poate achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_licenta.php sau în contul Facultății de Filosofie: RO11RNCB0076010452620304
Anul I – MASTER
BUGET
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență/adeverință în original (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- 3 fotografii (format ¾) (doar dacă nu există în dosarul studentului)
TAXĂ
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență/adeverință, în original sau copie legalizată/certificată după original (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- 3 fotografii (format ¾) (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- Copie OP/chitanță taxă de școlarizare
Taxele de școlarizare la studiile de masterat diferă în funcție de programul de masterat (a se vedea site-ul facultății).
Se achită integral până la data de 30 octombrie 2024 sau în două tranșe semestriale: 50% până la data de 30 octombrie 2024
- 50% până la data de 24 martie 2025.
Taxele se pot achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_master.php sau într-unul dintre următoarele conturi ale Facultății de Filosofie:
- RO11RNCB0076010452620304 – pentru master domeniul Filosofie
- RO27RNCB0076010452620307 – pentru master Catedra UNESCO
Anul II – MASTER
BUGET
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență/adeverință în original, pentru studenții care ocupă loc la Buget în urma reclasificării (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală
TAXĂ
- Fișa de înscriere anuală
- Diploma de Bacalaureat și Diploma de Licență /adeverință în original sau copie legalizată/certificată după original (doar dacă nu există în dosarul studentului)
- Carnetul de student și legitimația de transport pentru viza anuală
- Copie OP/chitanță taxă de școlarizare
Taxele de școlarizare la studiile de masterat diferă în funcție de programul de masterat (a se vedea site-ul facultății).
Se achită integral până la data de 30 octombrie 2024 sau în două tranșe semestriale:
- 50% până la data de 30 octombrie 2024
- 50% până la data de 24 martie 2025.
Taxele se pot achita la Casieria Universității din București (Șoseaua Panduri nr. 90), prin platforma de plăți online: https://po.unibuc.ro/studiu_master.php sau într-unul dintre următoarele conturi ale Facultății de Filosofie:
- RO11RNCB0076010452620304 – pentru master domeniul Filosofie
- RO27RNCB0076010452620307 – pentru master Catedra UNESCO
Anul I – DOCTORAT
Documentele de înscriere se vor depune la Secretariatul Școlii Doctorale de Filosofie, în timpul programului dedicat înscrierilor anuale: 09-30 octombrie 2024, luni-joi, între orele 12.00-16.00
- Fișa de înscriere anuală
- studenții doctoranzi care beneficiază de bursă vor depune o cerere prin care solicită plata bursei într-un cont personal, la care vor atașa un extras de cont bancar (fragmentul cu IBAN). De asemenea, vor transmite raportul de activitate lunar, la adresa: mariasilvia89@yahoo.com, în intervalul 20-25 ale fiecărei luni (octombrie 2024-septembrie 2025);
- studenții doctoranzi înmatriculați pe locurile cu taxă vor transmite o copie a chitanței de achitare/OP taxei de studiu la adresa viviana.ciachir@filosofie.unibuc.ro.
Valoarea taxei de studii este de 12.000 lei/an.
Taxa poate fi achitată la casieria Universității din București sau în contul BCR RO11RNCB0076010452620304.
Taxa se poate achita integral până la data de 30 octombrie 2024 sau semestrial (50% în perioada 1-30.10.2024 și 50% în perioada 24.02.-24.03.2025).
- 2 poze tip ¾ în vederea emiterii carnetului de student doctorand și a legitimației de transport (doar pentru studenții doctoranzi cu vârstă de până la 30 ani);
- se completează Planul de pregătire individuală și componența Comisiei de îndrumare şi integritate academică.
Anul II, III și IV – DOCTORAT
Documentele de înscriere se vor depune la Secretariatul Școlii Doctorale de Filosofie, în timpul programului dedicat înscrierilor anuale: 09-30 octombrie 2024, luni-joi, între orele 12.00-16.00
- se vizează carnetul de student-doctorand și legitimația de transport (doar pentru studenții doctoranzi cu vârstă de până la 30 ani și deocamdată, până primim un răspuns de la Minister, doar doctoranzilor din anii I, II și III);
- studenții doctoranzi înmatriculați pe locurile cu taxă vor transmite o copie a chitanței de achitare/OP a taxei de studiu la adresa viviana.ciachir@filosofie.unibuc.ro.
Valoarea taxei de studii este de 7700 lei/an.
Taxa poate fi achitată la casieria Universității din București sau în contul BCR RO11RNCB0076010452620304.
Taxa se poate achita integral până la data de 30 octombrie 2024 sau semestrial (50% în perioada 1-30.10.2024 și 50% în perioada 24.02.-24.03.2025).
Doctoranzii anului II sunt obligați să depună diploma și suplimentul de master în original;
Doctoranzii anului IV sunt obligați să completeze ACTUL ADIŢIONAL LA CONTRACTUL DE STUDII UNIVERSITARE DE DOCTORAT în vederea extinderii studiilor universitare de doctorat la anul patru pentru studenții-doctoranzi înmatriculați în anul 2021 (2 exemplare)